:: PRINCIPLES FOR PREPARING
MATERIALS FOR PUBLICATION
Please provide articles: in electronic version to the following
address:
problemy-profesjologii@uz.zgora.pl
Articles are presented in five chapters.
The volume of the text should not exceed:
-
ARTICLES AND DISSERTATIONS - 14 pages
-
CONCEPTS AND ANALYSIS - 10 pages
-
MESSAGES AND RESEARCH REPORTS - 10 pages
-
FOREIGN EXPERIENCE - 14 pages
-
REVIEWS / OTHERS - 6 pages
(If the text should exceed the specified number of pages, please
consult the publisher).
The condition for the acceptance of the article
is the completion and sending to the postal address of the Editorial
Office of the original declaration on the originality and
reliability of the scientific publication (statement by the author /
co-authors)
-
druk oświadczenia do pobrania.
EDITORIAL
STANDARDS
1.
The article should be written in a Microsoft Word word processor (doc
or docx format) with the following rules:
-
format (rozmiar
papieru) – A4,
-
marginesy: lewy,
prawy, dolny, górny – 2,5 cm,
-
czcionka – Times New Roman 12 pkt.,
-
interlinia
(odstęp między wierszami) – 1,5,
-
akapit (wcięcie
pierwszego wiersza) – 0,7 cm (bez odstępu między akapitami),
-
tekst wyjustowany
(bez dzielenia wyrazów),
-
dopuszczalne
wyróżnienia w tekście – kursywa i/lub pogrubienie (bez
podkreślania),
-
wypunktowanie –
dopuszczalny znak „–”,
-
tytuł tabeli (nad
tabelą) – Times New Roman 10 pkt., wyrównany do lewej, (Tab. 1.),
-
tekst w tabeli –
Times New Roman 10 pkt., wyrównany do lewej (bez kolorów
i cieniowania),
-
styl tabeli –
prosty (siatka),
-
tytuł rysunku
(pod rysunkiem) – Times New Roman 10 pkt., wyśrodkowany, (Rys. 1.),
-
elementy
graficzne – czarno-białe,
-
źródło (pod
tabelą – wyrównane do lewej; pod rysunkiem – wyśrodkowane) – Times
New Roman 10 pkt.,
-
poszczególne
elementy artykułu oddzielone pustym wierszem.
2. The
layout of the article
-
Imię i nazwisko autora/autorów
– wyrównane do lewej;
-
Nazwa jednostki (afiliacja)
– wyrównana do lewej;
-
Dane kontaktowe –
adres do korespondencji, e-mail, nr
telefonu – wyrównany do lewej;
-
Tytuł artykułu
– Times
New Roman 12 pkt., pogrubiony, wyśrodkowany;
-
Streszczenie w języku polskim – Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0,
wyjustowane;
-
Słowa kluczowe
w języku polskim – Times New Roman 10 pkt., odstęp między
wierszami 1,0, wyjustowane;
-
Tytuł artykułu w języku angielskim
– Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0, pogrubiony,
wyrównany do lewej;
-
Streszczenie w języku angielskim
(Abstract) – Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0,
pogrubiony, wyjustowane;
-
Słowa kluczowe w języku angielskim
(Key words) – Times New Roman 10 pkt., odstęp między wierszami 1,0,
wyjustowane;
-
Wstęp – tekst wyjustowany;
-
Część główna z podziałem na sekcje
– tekst wyjustowany; tytuły sekcji/nazwy rozdziałów, pogrubione (w
razie potrzeby ponumerowane);
-
Zakończenie – tekst wyjustowany;
-
Bibliografia
– tekst wyrównany do lewej, wysunięcie
0,7 cm. Bibliografia powinna obejmować
całość literatury uwzględnionej w przypisach i być zamieszczona na
końcu artykułu. Bibliografia powinna być ułożona alfabetycznie
według nazwisk autorów poszczególnych pozycji. Elementy zapisu
należy oddzielić przecinkami. Każda pozycja powinna zawierać
nazwisko i inicjał imienia autora, pełny tytuł dzieła, ewentualnie –
inicjał imienia i nazwisko redaktora pracy zbiorowej, miejsce i rok
wydania; w przypadku pracy będącej częścią większej całości (pracy
zbiorowej) – również tytuł dzieła, z którego pochodzi; w przypadku
pracy będącej artykułem zamieszczonym w czasopiśmie – tytuł
czasopisma w cudzysłowach, rok jego wydania i kolejny numer.
-
Cytaty w tekście powinny być w cudzysłowach.
3.
Rules for the preparation of footnotes
Przypisy powinny być umieszczone u dołu strony i ponumerowane w sposób
ciągły w całym artykule. Należy je zapisać czcionką Times New Roman
10 pkt., wyrównać do lewej, zastosować interlinię 1,0. Pozycje
cytowane w artykule należy zapiać w przypisach według następującego
wzoru:
-
przypis prosty1
-
przypis z artykułu w pracy zbiorowej pod
redakcją2
-
przypisy z czasopisma3
-
łacińska nomenklatura powoływania się na tą
samą, co wyżej pozycję4
-
łacińska nomenklatura powoływania się na dzieło
już wcześniej cytowane5
-
dane ze stron internetowych6
-
A. Klementowska,
Poradnictwo zawodowe w gimnazjum wiejskim w wymiarze
środowiskowym (studium przypadku), Wyd. PTP, IIBNP, UZ, Zielona
Góra 2014, s. 35.
-
E.
Baron-Polańczyk, Wspieranie nauczycieli w stosowaniu ICT wobec
ich oczekiwań (raport z badań), [w:] B. Pietrulewicz, E.
Baron-Polańczyk, A. Klementowska (red.), Problemy rozwoju
człowieka. Teoria i praktyka edukacyjna, Wyd. PTP, IIBNP, UZ,
Zielona Góra 2013, s. 85.
-
B. Pietrulewicz,
Profesjologia w kontekście nauk o pracy. Problemy teorii i praktyki,
„Problemy Profesjologii” 2013, nr 1, s. 13-16.
-
Ibidem,
s. 66.
-
Z. Wołk, op.
cit, s. 270.
-
Ministerstwo
Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
www.nauka.gov.pl [10.05.2014].
lub:
Ustawa z dnia 7
września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. 1991, Nr 95, poz. 425).
Tekst ujednolicony (z aktualnymi zmianami), [w:] Internetowy System
Aktów Prawnych,
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19910950425%20
[30.03.2014].
lub:
SECURITY
PROCEDURES FOR PUBLICATION OF SCIENTIFIC ORIGINALITY
(ghostwriting).
1.
Redakcja wymaga od autorów publikacji ujawnienia wkładu poszczególnych
autorów w powstanie publikacji (z podaniem ich afiliacji oraz
kontrybucji, tj. informacji kto jest autorem koncepcji, założeń,
metod, protokołu itp. wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji),
przy czym główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający manuskrypt
-
druk oświadczenia do pobrania.
2.
Redakcja informuje, że wszelkie wykryte przejawy nierzetelności
naukowej będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich
podmiotów (instytucje zatrudniające autorów, towarzystwa naukowe,
stowarzyszenia edytorów naukowych itp.).
3.
Redakcja dokumentuje wszelkie przejawy nierzetelności naukowej,
zwłaszcza łamania i naruszania zasad etyki obowiązujących w nauce.
PROCEDURE FOR
REVIEWING ARTICLES SUBMITTED FOR PUBLICATION
IN THE SCIENTIFIC JOURNEY "PROBLEMS OF PROFESSION"
-
Each publication consists of at least two
independent reviewers from outside the center and the unit issuing
the magazine
-
The text / article sent to the editorial office
is initially assessed (in formal terms) by the Editorial Committee
of the journal (in the case of comments sent to the author for
improvement); then addressed to the Thematic Editor and the
Scientific Council of the journal, who makes a decision regarding
sending the text to independent reviewers (in the event of comments,
the editors send an article for possible improvement). The reviews
submitted to the Editor constitute the basis for qualifying the text
for editorial and print preparation.
-
Reviews are bilaterally anonymous.
-
The review is in written form and ends with a
clear conclusion as to the acceptance of the article for publication
or its rejection.
-
The names of the reviewers of individual
publications are not disclosed; in each printed issue of the
semi-annual and on the website a list of reviewers of individual
numbers is given to the public.
OTHER INFORMATION FOR AUTHORS
The editorial office
reserves the right to:
-
making shortcuts and changes indicated by reviewers
without an agreement with the author;
-
sending to the author an article that does not meet
editorial standards indicated by the editors;
- not
allowing the article to be printed in the event of
failure to provide a statement by the author /
co-authors.
Authors receive a copy of the magazine free of
charge.
Authors do not receive remuneration for
published texts.
|